Wednesday, September 10, 2008

How To Board A Bus In The Right Way

Take a look at these three pictures. Notice how crowded it was inside the bus.
DSC08124
Take one deep breath...
DSC08125
Grab a tight grip on the handle...
DSC08126
Hope that you could squeeze in between the spaces and reach your destination in one piece...
How often you get to see such scenes, but Malaysia.

14 comments:

TZ said...

Dude, welcome back to Malaysia... BTW, welcome to metropolitan KL ... awesome pictures :-)

kh said...

this looks like yamanote-sen at 7.30am ... only difference is that the doors dont close...

i've been in the same bus btw... boarded at the same spot... bus number diff only...hehe

Endoru said...

Cham, Malaysia must definitely think of something about the public transport. My sis got into a crowded LRT and her brand new handphone got stolen from her pocket. Packed till that she didn't even realize she actually lost it till she got home. Not a good thing at all, safety wise in all ways.

MichelleG said...

never carry ur stuff in ur pocket especially msia. even in ur bag u have to guard it like gold. tht's the thing i hate about msia. shitty public transport + high crime rates. wtf.

Endoru said...

Sigh, in Japan, I can wave my money after coming out from a bank's teller and nobody cares. Dropped my handphone 4 times already but they all came back to me eventually. When will Malaysia be like that and when will Malaysians be like that ?

K3ViN said...

adoi... i rather take taxi or walk or wait 4 another bus if i been ask 2 enter tat bus...... look sooo suffer nia

calvin said...

@ tz:
thanks =D

calvin said...

@ kh:
i have never taken the train in japan that early in the morning, but i suppose it will look like that too. i am not sure whether the door of the bus was closed after that, but still, it was something dangerous =\

yes, i was waiting for a bus to kajang in a bus stop along jalan pudu, just opposite of pudu prison ;)

calvin said...

@ endoru:
yes, we are still far from achieving the standard of public transport in other countries. based from your sister's experience, that is why i always make sure my hands are always placed on my butt, although it may look as if i am scratching on it =P

calvin said...

@ michelleg:
i must say that that is indeed, a real terrible combo =(

calvin said...

@ endoru:
that is one of the thing i like about japan. as for malaysia, i doubt that very much. we shall see in the near future.

calvin said...

@ k3vin:
suffering is one thing, but safety is more important. you would never trade your life with your money, would you?

=chuanguan= said...

haha..that wat a malaysian a malaysian....tat is y we r unique...:P

calvin said...

@ =chuanguan=:
however, i am afraid that we are unique for the wrong reason for this one >.<